پذیرش بازدید در نوروز ۱۳۸۹

رصدخانه دانشگاه کاشان در تعطیلات نوروز پذیرای گروههای بازدیدکننده می باشد.

۰۴ اسفند ۱۳۸۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۷۷۸۷ بازدیدها
تعداد بازدید:۴۴۸

امسال نیز برای سال چهارم همچون سالهای قبل همزمان با تعطیلات نوروز رصدخانه دانشگاه کاشان پذیرای بازدیدکنندگان نوروزی می باشد.


این رصدخانه در راستای ترویج دانش اخترشناسی که یکی از اهداف آن می باشد. در طول سال پذیرای گروههای بازدیدکننده از دانشگاهها، دبیرستانها و گروهها و انجمنهای نجومی است. اما در ایام نوروز اقدام به پذیرش بازدید عمومی از بین میمانان نوروزی می نماید. استان اصفهان، شهرستان کاشان و خصوصا شهر سبز نیاسر همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافرات نوروزی است. بازدید از رصدخانه به عنوان یک مرکز علمی- پژوهشیدر کنار  مشاهده مناظر طبیعی، آثارباستانی و یا زیارتی می تواند کمک مؤثری در راستای ارتقای سطح دانش عمومی اخترشناسی شده و قدمی هرچند کوچک در جهت توسعه نجوم در سطح جامعه باشد. بنابراین رصدخانه دانشگاه کاشان همه ساله از بدو تاسیس تاکنون در تعطیلات نوروز پذیرای علاقمندان به این دانش شگرف بوده. رصدخانه دانشگاه کاشان که در ارتفاعات شهرنیاسر کاشان قرار گرفته و در کنارآبشار ، مجموعه باغ تالار و چارتاقی نیاسر جزء جاذبه های گردشگری نیاسر و کاشان به حساب می آید. امسال نیز همچون سالهای قبل این مجموعه پذیرای دوستداران علم می باشد.

موارد بازدید:

بازدید از یکی از مجهز ترین رصدخانه های ایران                                                  

بازدید روزانه یا در شبهای ابری ، شامل باز دید از آسمان نما ، ارائه توضیخات در زمینه یک یا دو نرم افزار نجومی ، نمایش تعدادی از فیلمها و عکسهای تصویر برداری شده در این رصدخانه به همراه توضیحات و بازدید از تلسکوپ اصلی مستقر در گنبد رصدخانه به عنوان یکی از بزرگترین تلسکوپهای فعال در ایران.مدت برنامه برای یک گروه 45 دقیقه

بازدید همراه با رصد                                               

شامل کلیه موارد فوق علاوه بر رصد چند جرم آسمانی با تلسکوپهای 8/4 ، 5 و 6 اینچ . مدت برنامه حدود یک ساعت

پذیرش بازدیدها : از روز جمعه 28/12/1388 تا روز سه شنبه 17/1/1389

ساعت بازدید: صبحها از ساعت 9 تا 13   و بعد ازظهرها از ساعت 16 تا 22

هزینه ها :

بازدید بدون رصد                   برای هرنفر : 15000 ریال

بازدید همراه با رصد              برای هرنفر : 30000 ریال

نشانی : کاشان – نیاسر – رصدخانه دانشگاه کاشان

تلفن :   55723355 – 031

نشانی سایت اینترنتی : www.uko.ir

 

کلید واژه ها: بازدید نوروز


نظر شما :