همایش آلودگی نوری۱۳۸۷

گزارش برگزاری همایش آلودگی نوری۱۳۸۷

۱۰ اسفند ۱۳۸۷ | ۱۹:۵۶ کد : ۷۴۰۵ همایشها آلودگی نوری رسدخانه کارگاه آموزشی
تعداد بازدید:۴۴۵
همایش آلودگی نوری به همت انجمن آسمان تاریک دانشگاه کاشان و با همکاری رصدخانه این دانشگاه در روز شنبه دهم اسفند ۱۳۸۷ در دانشگاه کاشان برگزار شد.

همایش آلودگی نوری به همت انجمن آسمان تاریک دانشگاه کاشان و با همکاری رصدخانه این دانشگاه در روز شنبه دهم اسفند 1387 در دانشگاه کاشان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر مجید منعم‌زاده معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با اشاره به موقعیت کاشان از حیث همجواری با رصدخانه ملی و رصدخانه دانشگاه،‌ اظهار امیدواری کرد برپایی همایش‌هایی از این دست در تنویر افکار عمومی شهروندان به ویژه مسئولان شهری پیرامون مباحث مرتبط با رصدخانه به ویژه آلودگی نوری گام‌های مفید و مؤثری برداشته شود.

ایرج صفایی کارشناس رصدخانه دانشگاه نیز به معرفی انجمن آسمان تاریک، رصدخانه دانشگاه کاشان و ارائه گزارشی از فعالیت‌های آن پرداخت.

مهندس صفایی همچنین به برخی از مشکلات آلودگی نوری در منطقه و مسائلی که این آلودگی برای رصدخانه ملی به وجود خواهد آورد اشاره کرد.

«بابک امین‌تفرشی» منجم آماتور و مدیر پروژه TWAN سال جهانی نجوم در ایران و نماینده IDA در ایران، به عنوان سخنران اصلی همایش در خصوص تاریخچه نجوم در ایران، فعالیت‌های نجوم آماتوری و تأثیرات آلودگی نوری بر آسمان شب و تحلیل مسائل و مشکلاتی که آلودگی نوری برای منجمان و محیط‌زیست به وجود می‌آورد سخنرانی کردند و سپس به پرسش‌های حاضران پاسخ گفتند.

کارگاه آلودگی نوری به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان و مسئولین با مسئله آلودگی نوری، روش‌های سنجش و اندازه‌گیری این آلودگی، روش‌های صحیح‌نورپردازی، اصلاح نورپردازی شهری و آثار باستانی و ... توسط مهندس کیانوش از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

همایش آلودگی نوری با رصد اجرام ژرف آسمان، دنباله‌دار لولین و صورفلکی در رصدخانه دانشگاه به کار خود پایان داد.

کلید واژه ها: آلودگی نوری آسمان تاریک کارگاه آموزشی رصدخانه رصدخانه دانشگاه کاشان


نظر شما :