پایه گذار انجمن نجوم اختران آران و بیدگل درگذشت

مهندس محمد ابراهیم علیجان زاده پایه گذار انجمن نجوم اختران آران بیدگل در سانحه سقوط بهمن جان باختند.

۲۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۰۰:۰۰ کد : ۷۴۶۹ گروههای نجومی
تعداد بازدید:۴۶۱

آقای محمد ابراهیم علیجان زاده دارای مدرک مهندسی عمران و عضو هیات کوهنوری کاشان از سال 1385 برای تمرینات رصدی در  رصدخانه دانشگاه کاشان حضور پیدا می کرد. ایشان که علاوه بر فعالیتهای ورزشی علاقه زیادی به فعالیتهای نجوم آماتوری نیز داشتند پس از آشنایی با مقدمات نجوم رصدی به پیشنهاد رصدخانه دانشگاه کاشان و همکاری دوستان، اقدام به راه اندازی انجمن نجوم آماتوری اختران آران و بیدگل نمودند. 
این انجمن از همان ابتدا با استقبال علاقمندان مواجه شد. و پس از عضوگیری، اقدام به برگزاری دوره های متعدد آموزشی و برپایی نمایشگاههایی در زمینه ترویج نجوم آماتوری در شهرستان آران و بیدگل نمود. تعداد زیادی از جوانان منطقه از طریق همین انجمن با مبانی دانش اخترشناسی آشنا شده و بعضا به تحصیلات تخصصی در این زمینه پرداختند.

ایشان علی رغم مشغله کاری سعی می نموند تا در برنامه های انجمن حضور فعال داشته باشند. در ضمن همکاری خوبی با هیات کوهنوردی کاشان نیز داشتند. اما در روز جمعه 21 بهمن 1390 به اتفاق یک گروه چهار نفره برای صعود به قله کرکس دچار سانحه سقوط بهمن شده و جان باختند. لذا بدین وسیله درگذشت این عضو جامعه نجوم آماتوری را به خانواده ایشان و کلیه علاقمندان نجوم تسلیت عرض می کنیم.
یادشان گرامی و روحشان آسمانی باد

 


نظر شما :