تغییر روزهای فعالیت رصدخانه

روزهای فعالیت رصدخانه دانشگاه کاشان به روزهای پایانی هفته انتقال یافت

۱۳ مهر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰ کد : ۷۵۱۹ رسدخانه اطلاعیه
تعداد بازدید:۴۱۷

با توجه به درخواست بسیاری از گروههای بازدیدکننده از رصدخانه، روزهای فعالیت رصدخانه دانشگاه کاشان از روزهای نخست هفته به روزهای پایانی هفته انتقال یافت. بنابراین پذیرش گروههای بازدیدکننده در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه انجام می گیرد. همچنین کسانی که مایل به بازدید همراه با رصد هستند می توانند سه شنبه شب، چهار شنبه شب و پنج شنبه شب با هماهنگی قبلی به این رصدخانه مراجعه فرمایند.


این رصدخانه از بین گروههای نجومی همچنین گروههای دانشجویی و دبیرستانی علاقمند به نجوم بازدید می پذیرد. علاقمندان می توانند زمان بازدید را در ساعات اولیه سه شنبه شب تا پنج شنبه شب با شماره تلفن رصدخانه دانشگاه ( 55723355 - 031 ) هماهنگ نموده. سپس درخواست خود را به رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه کاشان با شماره ( 55912570 - 031 ) فکس نمایند. و برای بازدید یا بازدید همراه با رصد در این مجموعه حضور پیداکنند. لازم به ذکر است برای بازدیدهای خانوادگی نیز جهت جلوگیری از تداخل با گروههای دیگر باید قبلا از طریق شماره تلفن رصدخانه هماهنگ شود.

زمان های بازدید:
بازدید روزانه: از سه شنبه تا جمعه
بازدید همراه با رصد: سه شنبه شب تا پنج شنبه شب


  برنامه های بازدید:
 

1 - بازدید روزانه یا بازدید در شبهای ابری

   شامل بازدید از آسمان نما ، ارائه توضیحات در باره صورتهای فلکی و ساختار کیهان با استفاده از نرم افزارهای نجومی ، نمایش تعدادی از فیلمها و عکسهای تصویر برداری شده در این رصدخانه ، بازدید از تلسکوپ اصلی مستقر در گنبد رصدخانه به عنوان یکی از بزرگترین تلسکوپهای ایران همراه با ارائه توضیحات در باره تلسکوپ و کنبد تمام اتوماتیک رصدخانه.
مدت برنامه برای یک گروه حداکثر 15 نفره حدود 60 دقیقه وهزینه بازدید به ازای هر نفر 50000 ریال.
 

2 - بازدید همراه بارصد

شامل کلیه موارد ذکر شده در بند ( 1 ) همچنین رصد چند جرم آسمانی با تلسکوپهای 4/8 ، 5 و یا 6 اینچ . لازم به ذکر است که تلسکوپ مستقر در گنبد رصدخانه فقط برای امور پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرد. لذا  رصد فقط با تلسکوپهای ذکر شده برای بازدیدکنندگان انجام می شود.
مدت برنامه برای یک گروه حداکثر 15 نفره حدود 90 دقیقه وهزینه بازدید به ازای هر نفر 80000 ریال.


با توجه به موقعیت استقرار رصدخانه و شرایط کوهستانی در ارتفاعات نیاسر و وجود خطراتی همچون وجود پرتگاهها ، حیوانات درنده و حشرات و حیوانات گزنده بدیهی است. لذا مسئولیت  آن به عهده بازدید کنندگان است.

کلید واژه ها: رصدخانه


نظر شما :